Färdigt ridhus och tröttmössor!

Ja äntligen är själva ridhuset färdigt! det blev apsnyggt, men dörrarna och underlaget är inte på plats ännu.. men men jag är glad iaf! :D. Igår åkte vi ut till ett stall i Lerbo och tittade på Hanna som skulle rida Fiero. För er som inte vet vem Hanna är så är det en super snäll,tuff och glad tjej på 20 år som har tagit Fiero på foder 1-2 månader tills ridhuset blir färdigt helt. Mamma har tyvärr inte tiden som räcker till nu när det blir mörkt på kvällarna och hon har flera andra att ta hand om :). Det är ju knappt så att jag hinner med Cleo och Bellis! Men man gör allt för det man brinner för ellerhur? Ja hur som helst så gick det bra för Hanna att rida men han bockade lite haha:D
 
Igår var Bellis inte helt hundra så jag gick ut i skogen och klättrade henne lite för hand och jag tror att jag råkade ta lite för hårt med henne för jag tror att hon fick mjölksyra i benen :/  Cleo skrittade jag barbacka  i skogen, rundan runt vår gård osv.. Sen på grusvägen hem till stallet så travade jag och galoppa och jag kan säga er jag hade världens halkigaste ridbyxor så jag höll på att glida av haha:D.
Idag så ska jag och mamma försöka att hinna åka med Cleo till Ridhuset i Bie igen och jag ska skritta ut Bellis om hon tillåter att ha sin ryttare på ryggen;) Men nu ringde grannen och sa att staketet i deras hage var trasigt så jag får åka upp snabbt och ta hand om det så att de inte springer ut på stora vägen!! :( Jag får oxå passa på att mocka där uppe medans jag är där haha:) 
Det börjar närma sig! 2 dagar kvar tills jag fyller! På FM så ska jag o mamma åka till Hanna och hjälpa till och klippa Fiero, Sen så ska jag ta med Ponnysarna dit och rida i deras ridhus så att de får vänja sig vid nya miljöer. På EM så kommer släkten och firar mig:) ps om jag ska vara helt ärlig så är jag hellre i stallet än hemma vid det
tillfället haha:D
 
 
Fina ridhus!<3
<3<3 
inte världs fint men men haha! kommer bli snyggare sen haha :p
 
och vårat "fiiiinaaaa" stall! gårdsplanen ser förskräcklig ut jag vet ;)
 
och så får vi inte glömma dagens ridkläder outfit eller vad man nu ska säga att det heter haha :D
bling bling får en alltid på gott humör!
hare bra mina finaste haha! :D
1 Anonym:

skriven

Jätte fin blogg :) Den kommer jag besöka oftare :D

Svar: åh tack det värmer att höra haha! :D
Lina o Lina

Kommentera här: